loading...
bigveb
BIGVEB

توجه داشته باشید با عضو شدن در وبلاگ ما می توانید  باهر5پست 1تبلیغات رایکان کنید

دانیال حیدر نتاج بازدید : 65 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

اگر چه الترابوک ها اغلب دارای مشخصات سخت افزاری شبیه به هم هستند ، اما با هم نگاهی به ایسر Aspire S3 می اندازیم تا بیشتر با نقاط قوت و ضعف این محصول آشنا شویم . شاید همان دستگاهی باشد که برای خرید بدنبالش می گردید .

مشخصات کلی

صفحه نمایش : ۱۳.۳ اینچی WXGA با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸

سی پی یو : Core i5 2467M دوئل کور ۱.۶ گیگاهرتزی

رم : ۴ گیگابایت DDR3

گرافیک : اینتل ۳۰۰۰

سیستم عامل : ویندوز ۷ نسخه خانگی ۶۴ بیتی

هارد درایو : ۳۲۰ گیگابایت ، ۵۴۰۰ RPM

ارتباط : Wifi ، بلوتوث ۴.۰

باتری : ۳-Cell  ،  ۳۲۶۰mAh

ابعاد فیزیکی : ۰.۷ در ۱۲.۷ در ۸.۶ اینچ

پورت : ۲ پورت یو اس بی ۲.۰ ، پورت HDMI

image gallery 04 بررسی الترابوک ایسر Aspire S3

طراحی صنعتی

الترابوک ایسر Aspire S3 دارای یک طراحی زیباست . باریک ، جمع و جور و سبک می باشد. به نظر می رسد که بدنه دستگاه از نوعی آلیاژ منیزیم ساخته شده است که در واقع یک ماده کلاسیک برای تولید بدنه نوت بوک ها و لپ تاپ هاست . بطور کلی این بدنه به اندازه کافی سفت و سخت است  ، اما مقدار کمی هم انعطاف در آن دیده می شود . سختی و سفتی بدنه این الترابوک در حد Macbook Air or Asus Zenbook نیست.

 در پشت کامپیوتر ، می توان یک پورت HDMI ، دو پورت USB 2.0 ، و محل اتصال کابل Power را دید . این بهترین مکان برای قرارگیری این پورت هاست اگر شما از این دستگاه برروی یک میز استفاده نمایید ، چرا که هیچ نمونه کابلی برای شما ایجاد مزاحمت نمی کند . اما این بخش بدون مشکل هم نیست ، اگر شما بطور مداوم نیاز به وصل و قطع کردن چیزی داشته باشید ، این بخش مقداری ایجاد مزاحمت می کند .

برای مثال ، ممکن است از یک مودم ۳ جی USB استفاده کنیم و قرار گرفتن یک دستگاه USB در پشت الترابوک این امکان را بوجود می آورد که به طور ناخواسته به آن فشار وارد شود . فقط کافیست مقداری به این وضعیت فکر کنید تا متوجه شرایط موجود بشوید .

 بدلیل اینکه بسیاری از پورتها در پشت قرار دارد ، در کناره های این دستگاه فقط ۳.۵mm audio jack در سمت چپ و یک اسلات اس دی فول سایز در سمت راست قرار دارد .

کیبورد

صفحه کلید ایسر Aspire S3 مناسب به نظر می رسد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد . تنها چیزی که در آن مقداری تفاوت نسبت به الترابوک های دیگر وجود دارد ، تفاوت کلیدهای جهت نماست ، این کلیدها به نظر مقداری کوچک می رسند . همچنین صفحه کلید این الترابوک دارای نور پس زمینه نیست .

 تراک پد این دستگاه نیز مناسب و خوب به نظر می رسد که در این زمینه از بسیاری از دستگاه ها بهتر است .

 acer aspire s3 review 041 بررسی الترابوک ایسر Aspire S3

صفحه نمایش

صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ این کامپیوتر نیز مناسب به نظر می رسد . مخصوصا اگر شما بطور مستقیم به آن نگاه کنید . اگر با زوایه به این صفحه نمایش نگاه کنید مقداری مشکل خواهید داشت و تغییری در رنگها بوجود خواهد آمد ، اما این مشکل در بسیاری از کامیپوترهای این رده می باشد . پس نمی بایست توقع داشت که صفحه نمایش آن اینچنین مشکلی را نداشته باشد .

 acer aspire s3 review 09 بررسی الترابوک ایسر Aspire S3

بازدهی

از لحاظ عملکرد پردازش ، پروسسور ایسر Aspire S3 نسبتا خوب است . بعنوان مثال اگر این دستگاه با نسل اول مک بوک ایر مقایسه شود ، تقریبا دارای سرعتی دو برابر است . به هرحال Aspire S3 دارای سرعت خاموش شدن ۴۸ ثانیه و شروع بکار از حالت Sleep دو ثانیه می باشد .

عمر باتری

در تست های انجام شده ، باتری این دستگاه عملکرد نسبتا مناسبی داشته است . مثلا پخش یک فیلم MP4 با کیفیت ۱۰۸۰P به مدت ۱ ساعت ، حدود ۲۹ درصد از باتری را مصرف می کند . اما اگر همین فیلم را با همین کیفیت و با همین مدت از یوتیوب پخش کنیم حدود ۴۰ درصد از عمر باتری مصرف می شود .

یک ساعت روشن بودن دستگاه بدون انجام هیچگونه کاری (با روشنایی ۵۰ درصد صفحه نمایش) ، ۱۸ درصد از عمر باتری را استفاده می کند که این نشان دهنده عملکرد خوب باتری است چرا که با توجه به این زمان ، تقریبا باتری Aspire S3 حدود ۵ ساعت کار می کند .

acer s3 charge time بررسی الترابوک ایسر Aspire S3

زمان شارژ باتری هم بسیار مهم است ، چرا که دستگاههایی که بسیار سریع شارژ می شوند ، می توانند تفاوت های زیادی با رقبای خود داشته باشند . برای دسترسی به شارژ کامل ، به حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان نیاز می باشد اما اگر زمان برای شما مهم است می توانید برروی ۹۰ درصد ، شارژ را متوقف کنید چرا که ۱۰ درصد باقیمانده بسیار کند شارژ می شود ! بطور کلی همانطور که گفته شد عمر باتری آن مناسب است و شما قابلیت تماشای حدود ۳ ساعت فیلم با کیفیت ۱۰۸۰P را خواهید داشت .

قسمت های دیگر

وبکم : کیفیت وبکم ایسر Aspire S3 نسبتا کم است که متاسفانه در بسیاری از لپ تاپ ها این مشکل رایج است ، حتی در شرایط نور بسیار خوب هم این دوربین کیفیت خوبی ندارد .

acer aspire s3 review 08 بررسی الترابوک ایسر Aspire S3

صدا : کیفیت اسپیکرهای آن بسیار خوب می باشد و می توان از آن بعنوان یکی از نقاط قوت این دستگاه نام برد . به هرحال پخش موسیقی و گوش کردن به آن از طریق این اسپیکرها لذت بخش خواهد بود .

جمع بندی

ایسر Aspire S3 یک لپ تاپ فوق العاده جالب است که دارای عملکرد بسیار خوبی نیز می باشد ، اگر چه استفاده از هارد درایو HDD یک نقطه ضعف برای این دستگاه در مقایسه با لپ تاپ های دیگری که این روزها معرفی می شوند و دارای SSD هستند ، به حساب می آید ، با این حال در صورت استفاده از SSD ، دارای سرعتی به مراتب بالاتر خواهید بود .

درست است که بعضی از رقبای این لپ تاپ ، دیگر HDD را پیشنهاد نمی دهند ، اما اگر شما نیاز به یک کامپیوتر با ظاهر و عملکردی خوب دارید و به دنبال دستگاهی سبک ، جمع و جور و البته باریک می گردید ، ایسر Aspire S3 می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد . البته به این نکته هم توجه داشته باشید که به دلیل اینکه مدت زیادی از ورود الترابوکها به بازار نمی گذرد ، ممکن است قیمت آنها مقداری بالا باشد .

برچسب ها الترابوک Aspire S3 ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥BIGVEB♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ به وبسایت تکنولوژی اهنگ وبازی خوش امدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 245
  • بازدید کلی : 10,632
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ هرمز دانلود هرمز موزیک قفس دانلود
    تبلیغات

    برای سفارش تبلیغات

    با شماره ی09371101329

    or.babol@yahoo.com

    at.babol@yahoo.com

    قیمت1000 تومان