loading...
bigveb
BIGVEB

توجه داشته باشید با عضو شدن در وبلاگ ما می توانید  باهر5پست 1تبلیغات رایکان کنید

دانیال حیدر نتاج بازدید : 33 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)
مقایسه گوشی های Samsung Galaxy S 2 و iPhone 4
 
راهنمای خرید تلفن هوشمند
 
سامسونگ نسل جدید تلفن هوشمند خود را با نرم افزار و سخت افزار شگف انگیز ارائه داد. Galaxy S 2 (گالکسی اس 2) آنچنان قدرتمند است که ما تصمیم گرفتیم در این نوشته به مقایسه این تلفن هوشمند با مشابه خود از شرکت اپل یعنی iPhone 4 بپردازیم. قضاوت نهایی با شماست، ما تنها سعی می کنییم تمام مواردی را که شما برای مقایسه نیاز دارید بررسی کنیم.
iPhone 4 در حال حاضر به سیستم عامل  iOS 4.3 آپگرید می شود و سامسونگ گوشی جدید خود را با سیستم عامل اندروید 2.3 (Gingerbread) و با TouchWiz UX مخصوص خود عرضه می کند. iPhone 4 از پردازنده 1 گیگاهرتزیA4 و صفحه نمایش 3.5  اینچی خازنی استفاده می کند و Galaxy S 2 با پردازنده 2 هسته ای 1 گیگاهرتزی و صفحه نمایش 4.3 اینچی WVGA Super AMOLED عرضه می شود. Galaxy S2 عملکرد بهتر و سرعت بالاتر دارد و از سریعترین شبکه 3G پشتیبانی می کند. سخت افزار بسیار عالی Galaxy S2 و سیستم عامل اندروید 2.3 این تلفن هوشمند را به جذاب ترین تلفن هوشمند حال حاضر تبدیل کرده است.
 
مقایسه Galaxy S2 و iPhone 4 از نمای جلو
 
 
معرفی Galaxy S II (گالکسی اس 2):
Galaxy S2 تلفنی است که با تکنولوژی های نسل جدید تجهیز شده است و تلفن هوشمند آینده است. با تنها 8.49 میلیمتر، نازکترین تلفن در حاضر است.
 
Samsung Galaxy S2
صفحه نمایشLCD  4.3 اینچی آن که از تکنولوژی AMOLED Super استفاده می کند، لذت خوانا بودن و تجربه تماشای بسیار خوب را به همراه صرفه جویی در توان ارائه می کند. صفحه نمایش Galaxy S2 بسیار سریع جواب می دهد و زاویه دید بهتری نسبت به نسل های قبلتر خود دارد.
 
صفحه نمایش AMOLED گوشی Galaxy S2
سامسونگ با قرار دادن پردازنده 2 هسته ای غیر ممکن را ممکن کرده است. Galaxy S2 با استفاده از پردازنده 2 هسته ای خود که با پردازنده گرافیکی 4 هسته ای (Quad GPU) با قابلیت پشتیبانی 3200Mpix/s همراهی می شود، سرعت و قابلیت بسیار بالایی دارد. انجام کارهای همزمان ، بارگذاری سریع صفحات اینترنت، رابط کاربری سریعتر، عملکرد عالی در ویرایش تصویر و بازی های لذت بخش از جمله دست آوردهای پردازنده 2 هسته ای Galaxy S2 می باشند. همچنین با استفاده از قابلیت اینکد/دیکد بسیار سریع خود که تمام فرمتهای ویدیویی را پشتیبانی می کند عملکرد و قدرت محاسبه بالایی را به نمایش می گذارد.
ویژگی های Galaxy S2 عبارت اند از:دوربین 8 مگاپیکسلی با فلاش LED، قابلیت فوکوس توسط لمس صفحه، قابلیت ضبط تصویر HD با کیفیت 1080@30 fps، دوربین جلو 2 مگاپیکسلی برای تلفن تصویری، RAM 1 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی با قابلیت ارتقا توسط کارت حافظه میکرو، بلوتوث 3.0، Wi-Fi 802.11 b/g/n، خروجی HDMI، DLNA با قابلیت به اشتراک گذاری، نرم افزار Adobe Flash Player 10.1، قابلیت mobile hotspot.
 
قابلیت ضبط و پخش Full HD توسط گوشی Galaxy S2
 
قابلیت AllShare:
AllShare به شما Galaxy S2 اجازه می دهد که به صورت وایرلس به تلویزیون، لپ تاپ و حتی سیستم صوتی مستقیما متصل شود. AllShare تلفن را با وسیله برپایه DLNA همزمان می کند. 
قابلیت AllShare توسط گوشی Galaxy S2
 
Galaxy S2 از آخرین ورژن سیستم عامل اندروید 2.3 به همراه TouchWiz UX ویژه خود(TouchWiz 4.0) استفاده می کند. TouchWiz UX دارای سبک چیدمان مجله مانندی است که مواردی را که بیشترین استفاده را دارند انتخاب می کند و بر روی صفحه نمایش اصلی نمایش می دهد. می توان محتوا را به دلخواه شخصی سازی نمود. استفاده از وب گردی نیز برای هماهنگی با اندروید 2.3 ارتقا یافته است و کاربران تجربه  بی همتایی از وبگردی با Adobe Flash Player 10.2  را خواهند داشت.
نرم افزارهای کاربردی اضافی توسط سامسونگ عبارت اند از Kies 2.0، Kies Air، AllShare، Voice Recognition و Voice Translation، Near Field Communication(NFC)، و مرکز بازی و موزیک . Game hub سامسونگ دارای 12 بازی اجتماعی و 13 بازی پریمیوم از جمله Gameloft Let Golf2 و Real Football 2011.
 
Kies 2.0  و Kies Air:
محصول جدید Kies 2.0 که نسخه بروز شده Kies 1.5  می باشد به Galaxy S2 امکان می دهد که با استفاده از شبکه WiFi با کامپیوتر همزمان شود. و با استفاده از Kies Air می توانید بدون استفاده از برنامه Kies از طریق مرورگر به هر آدرس جستجوگر وصل شوید و از این طریق هر نوع اطلاعات یا محتوای مالتی میدیا را بر روی صفحه نمایش بزرگ گوشی مدیریت کنید.
 
راه حل صوتی سامسونگ:
با دوبار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش لمسی Galaxy S2 می توانید با استفاده از چند کلمه انتخاب شده با استفاده از فرمان صوتی گوشی خود را کنترل کنید. با این قابلیت می توانید قابلیت های اصلی مانند تلفن کردن، پخش موزیک، فرستادن پیام، استفاده از برنامه های کاربردی را به راحتی با فرمان صوتی انجام دهید. شما همچنین می توانید آنچه در ذهن دارید بیان کنید آن را به صورت یادداشت برای خود نگه دارید و یا به آسانی با گفتن کلمه send آن را به دوستان خود بفرستد!
 
NFC یا ارتباط محدوده نزدیک:
بیان این قابلیت توسط سایت سامسونگ به این صورت است: " زمانی که کیف دستی خود را در خانه گذاشته اید Galaxy S2  آن را د راختیار خود دارد". Galaxy S2 از تکنولوژی ارتباطی وایرلس با فرکانس بالا و دامنه کوتاه برای NFC استفاده می کند و با کارت های اعتباری ارتباط برقرا ر می کند. Galaxy S2 می تواند با کارت های هوشمند موجود و کارت خان ها ارتباط برقرار کند و همچنین با ساختار های بیسیم سیستم های پرداخت پولی و حمل و نقل عمومی سازگاری دارد. شما می توانید از Galaxy S2 برای خرید ایمن، رزرو بلیت، کلمه عبور، و یا حتی برای وارد شدن از درهای الکترونیکی استفاده کنید. شما همچنین قادر خواهید بود که برچسب (تگ)های هوشمند بر روی پسترها و بیلبوردهای تبلیغاتی را اسکن کنید و جزئیات آنها را از اینتر نت دانلود کنید. این معنی سامسونگ هوشمند است که با استفاده از NFC امکان پذیر شده است.
 
قابلیت NFC توسط گوشی Galaxy S2
سامسونگ در Galaxy S2علاوه بر گنجاندن سرگرمی کارکردهای مختلف کاری و تجاری  نیز ارائه می کند. از جمله آنها می توان به Microsoft Exchange ActiveSync، On Device Encryption(برای حفاظت اطلاعات)،Sisco’s AnyConnect VPN، Mobile Device Management(MDN) ، و Sisco WebEX اشاره کرد.
 
کار و تجارت توسط گوشی Galaxy S2
 
قابلیت رمزگذاری بر روی دستگاه(On Device Encryption):
این قابلیت اطلاعات را به صورت ایمن محافظت می کند بدون اینکه باعث از دست رفتن سرعت و یا کیفیت عملکرد شود. Galaxy S2 اولین تلفن هوشمند دارای سیستم عامل اندروید است که با استفاده از سخت افزار قدرتمند خود نیاز به استفاده از نرم افزار های امنیتی را به حداقل رسانده است. این گوشی تکنولوژی رمزگذاری را به خود سخت افزار اعمال می کند و به این صورت به صورت عمده حفظت ایمنی را افزایش داده و عملکرد بالا را سبب شده است. اتحاد Sybase Afaria Mobile Management  و Microsoft Exchangr Active Sync نیز از طریق مکانیزم های خود، فرایند رمزگذاری را پشتیبانی می کنند تا اطلاعات مهم و مشترک را حفاظت کنند.
 
رمز گذاری توسط گوشی Galaxy S2
شبکه خصوصی مجازی یا VPN:
Galaxy S2 از Cisco’s AnyConnect برای فراهم کردن شبکه رمزشده قابل اعتماد و آسان برای استفاده که بتواند به صورت مداوم ارتباط را برای کاربر فراهم کند، استفاده کرده است. خواه ارتباط جهت استفاده از ایمیل کاری، جلسه مجازی و یا سایر برنامه های کاربردی باشد، این قابلیت؛ برنامه کاربردی که برای  کار شما مهم است را به صورت پیوسته در اختیار می گذارد.
 
VPN توسط گوشی Galaxy S2
Cisco WebEx:
با  استفاده از قابلیت بالا می توانید در همان صفحه بمانید و در عین حال با قرارهای مهم که در راه هستند در ارتباط باقی بمانید. با قابلیت پشتیبانی Cisco WebEx با یک ملاقات آنلاین ایمن تنها یک کلیک فاصله دارید. کاربران می توانند صفحه نمایش های به اشتراک گذاشته شده ، مرورگرها، برنامه های کاربردی، و سند ها را به صورت زنده ببینند و یکپارچه سازی با استفاده از ویژگی بخصوص Galaxy S2، برای شروع یک ملاقات WebEx از طریق صفحه شماره گیر یا صفحه تماس ها، را تجربه کنند.
 
 
معرفی iPhone 4:
در حالی که iPhone 4 یکی از نازک ترین تلفن های هوشکند بود، ولی Galaxy S2 رکورد آن را شکسته و اکنون نازک ترین تلفن هوشمند است.
 
گوشی iPhone 4
iPhone 4 دارای صفحه نمایش 3.5 اینچی با نور پشتی LED و رزولوشن 960*640 پیکسل می باشد. Ram 512 مگابایتی و حافظه داخلی 16 یا 32 گیگابایتی دارد. دارای دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی با زوم دیجیتالی 5 برابر فلاش و دوربین جلویی 0.3 مگاپیکسلی برای تلفن تصویری است.
 
صفحه نمایش iPhone 4
ویژگی قابل توجه iPhone 4 سیستم عامل iOs 4.2.1 آن و مرورگر Safari است.سیستم عامل آن هم اکنون قابلیت ارتقا به ورژن 4.3 را دارد که شامل بسیاری ویژگی های جدید می باشد؛ یکی از آنها قابلیت hotspot  است. با ارتقا به iOS 4.3 عملکرد Safari نیز بهبود یافته است. سیستم عامل جدید ترقی بزرگی برای آیفون می باشد. وب گردی با سافاری تجربه جالبی است و کاربر می تواند هزاران برنامه کاربردی را از فروشگاه Apple’s app دانلود کند.
واقعیتی که تلفن های هوشمند جدید با iPhone 4 مقایسه می شوند نشان دهنده این است که گوشی شرکت آیفون دارای توانایی های بسیار خوبی می باشد. صفحه 3.5 اینچی iPhone 4 بسیار بزرگ نیست ولی از آنجا که با رزولوشن 960 در 640  بسیار روشن است، به آسانس می توان از روی آن خواند. صفحه لمسی آن بسیار حساس در مقابل خش بسیار مقاوم است. با استفاده از پروسسور 1 گیگاهرتزی گوشی به راحتی کار می کند. با دارا بودن صفحه کلید مجازی کامل QWERTY استفاده از ایمیل با iPhone 4 بسیار راحت است.
iPhone 4 در رنگ های سیاه و سفید در دسترس است و ابعادی برابر 15.2*48.6*9.3 mm با وزنی برابر 137 گرم دارد. از نظر ارتباط با دنیای بیرون iPhone 4 از بلوتوث 2.1+EDR و WiFi 802.1 b/g/n در فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده می کند. صفحه شیشه ای پشتی گوشی که برای ظرافت کار استفاده شده است می تواند در معرض خطر شکستن باشد، برای غلبه بر این مشکل اپل از ضربه گیر رنگی ویبره ای استفاده کرده است که در شش رنگ سیاه، سفید، آبی، سبز، نارنجی، و صورتی عرضه شده است.
 
 iPhone 4 از زوایای مختلف
ویژگی اضافی CDMA iPhone 4 در مقایسه با GSM iPhone 4 قابلیت hotspot  است که شما را قادر می سازد با 5 دستگاه از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار کنید. البته این ویژگی هم اکنون بر روی ورژن GSM این گوشی نیز با استفاده از سیستم عامل ارتقا یافته 4.3 در دسترس می باشد.
 
در ادامه جدول مقایسه ای ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این دو تلفن هوشمند آورده شده است که می تواند مرجع بسیار مناسب و کاملی باشد برای کسانی که قصد مقایسه و انتخاب یکی از این گوشی ها را دارند.
 
جدول مقایسه ویژگی گوشی های Samsung Galaxy S2 و iPhone 4
طراحی Samsung Galaxy S2 iPhone 4
فاکتور شکل تخت تخت
صفحه کلید QWERTY مجازی با Swype QWERTY مجازی کامل
ابعاد 8.49* 66.1* 125.3 mm 9.3* 58.6* 115.2
وزن 116 گرم 137 گرم
رنگ بدنه سیاه سیاه، سفید
صفحه نمایش Samsung Galaxy S2 iPhone 4
اندازه 4.3 اینچ 3.5 ایچ
رزولوشن 640*800 پیکسل، WVGA 640*960 پیکسل
ویژگی های 16 میلیون رنگ 16 میلیون رنگ، زد خش
سنسورها

پایارساز تصویر، سنسور سرعت، سنسور نزدیکی

عقربه دیجیتال، ژیرومتر

ژیرو سه محوره، سرعت سنج، سنسور نزدیکی

سنسور نور محدود

سیستم عامل Samsung Galaxy S2 iPhone 4
پلاتفورم اندروید 2.3 (Gingerbread) iOS 4.2.1 قابل ارتقا به iOS 4.3.4
رابط کاربری TouchWiz 4.0، با قابلیت شخصی سازی اپل
مرورگر WebKit اندروید، کاملا HTML Safari
جاوا/Adobe Flash Adobe Flash 10.1 Java Script
پردازنده Samsung Galaxy S2 iPhone 4
مدل Exynos سامسونگ، دو هسته ای ARMv7 Apple A4
سرعت 1 گیگاهرتز 2 هسته ای 1 گیگاهرتز
حافظه Samsung Galaxy S2 iPhone 4
RAM 1 گیگابایت 512 مگابایت
حافظه داخلی 16 یا 32 گیگا بایت 16 یا 32 گیگا بایت
قابلیت ارتقا حافظه کارت حافظه میکرو تا 32 گیگابایت ندارد
دوربین Samsung Galaxy S2 iPhone 4
دوربین پشت 8 مگاپیکسل 5 مگا پیکسل
فلاش LED LED
فوکوس/ زوم اتوماتیک/ دیجیتال اتوماتیک- فوکوس از طریق ضربه/ دیجیتال
مشخصات

Geo Tagging، Single shot، Beaty Shot

عکاسی پانوراما، ثبت لبخند، عکاسی کارتونی، عکاسی اکشن

میکروفن جفتی، Geo tagging

پایدارساز تصویر

دوربین دوم (جلو) 2 مگاپیکسل VGA 0.3 مگاپیکسل
سرگرمی Samsung Galaxy S2 iPhone 4
صوت

پخش کننده موزیک Sound Alive، فرمت های صوتی:

MP3,AAC, OGG,WMA,AMR,WAV,FLAC,XMF,MID

+eAAC+,AAC, 

 

AACحفاظت شده از فروشگاه iTunes،

HE-AAC, MP3, MP3 VBR, Apple Lossless, AIFF,WAV 

تصویر

1080p@30fps، DivX, XviD, MPEG4,H.263,H.264

WMV,VC-1

H.264,MPEG,M-JPEG
بازی Game hub, Let Golf2, Real Football 2011 Game center
رادیوی FM دارد ندارد- از اپلیکیشن Tunein Onternet Radio استفاده می کند
باتری Samsung Galaxy S2 iPhone 4
ظرفیت 1650mAh باترب جدانشدنی Li-ion، 1420mAh
ایمیل و پیام ها Samsung Galaxy S2 iPhone 4
ایمیل POP3/IMP4 Email/ SMS,MMS,GMAIL,MS Exchange ایمیل، Gmail، SMS,MMS
پیام Facebook, Google Talk Google Talk
ارتباطات Samsung Galaxy S2 iPhone 4
Wi-Fi Wi-Fi Direct 802.11b/g/n

802.11b/h/n فقط در فرکانس 2.4 گیگاهرتز

Wi-Fi Hotspot دارد

مدل CDMA دارد، مدل GSM در صورت بروز کردن 

به iOS 4.3 این امکان را دارد

بلوتوث ورژن 3.0 ورژن 2.1+EDR
USB  FS 2.0  دارد، ارتباط از طریق آداپتور 30 پینی
HDMI دارد ندارد
DLNA  دارای AllShare DLNA است ندارد
خدمات موقعیت Samsung Galaxy S2 iPhone 4
نقشه ها Google Map Navigation-bata navigation Google Maps
موقعیت یاب جهانی دارد با پشتیبانی A-GPS A-GPS
محافظت سرقت دارد، با نرم افزار کاربردی My Lookout دارد،  Find my Phone
پشتیبانی شبکه Samsung Galaxy S2 iPhone 4
2G/3G +GSM,GPRS,EDGE/UMTS, HSPA GSM/UMTS یا CDMA
4G  ندارد ندارد
برنامه های کاربردی Samsung Galaxy S2 iPhone 4
Apps

Android market, Samsung Apps,Google goggles

 Google Mobile App

Apple Apps Store, iTunes
شبکه های اجتماعی Facebook, Twitter, SNS, Social Hub Facebook, Twitter, SNS
تماس صوتی Skype, Viber, Vonage Skype, Viber
تماس تصویری  Skype, Tango QiK,Skype, Tango
مشخصه Office Document viewer, AllShares AirPrint,AirPlay, Find my iPhone
 پویایی کاری Samsung Galaxy S2 iPhone 4
VPN دارد دارد
ایمیل سازمانی دارد، Microsoft Exchange Active Sync دارد، Active Sync
کتاب راهنمای سازمانی دارد، CISCO Mobile App دارد
ویدیو کنفرانس دارد، Cisco WebEx دارد، Cisco WebEx
امنیت Samsung Galaxy S2 iPhone 4
  صفحه نمایش قابل قفل کردن، برنامه کاربردی Look out  MobileMe,صفحه نمایش قابل قفل کردن
سایر ویژگی ها Samsung Galaxy S2 iPhone 4
 

NFC, Samsung Kies 2.0, Samsung Kies Air, Readers Hub, Music Hub, Game Hub, AllShare, تشخیص و ترجمه صدا

On Device Encryption, Cisco's AnyConnect VPN, MDM

iBook, iMovie, Face Time, پشتیبانی چندگانه زبان ها، mobile hotspot در نسخه CDMA و GSM ارتقا یافته، در نسخه CDMA قابلیت اتصال به 5 دستگاه
 
قیمت:
در رابطه با مقایسه قیمت تنها موردی که مایلیم در اینجا به آن اشاره کنیم این است که قیمت Galaxy S2 از iPhone 4  ارزانتر است و به این بحث این مطلب را نیز اضامه می کنیم که iPhone 4 در حال حاضر گرانترین تلفن هوشمند موجود در بازار است!

..

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥BIGVEB♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ به وبسایت تکنولوژی اهنگ وبازی خوش امدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 195
  • بازدید سال : 388
  • بازدید کلی : 10,775
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ هرمز دانلود هرمز موزیک قفس دانلود
    تبلیغات

    برای سفارش تبلیغات

    با شماره ی09371101329

    or.babol@yahoo.com

    at.babol@yahoo.com

    قیمت1000 تومان